FAQ - Vanliga frågor & svar

Här httar du svar på de vanligaste frågorna som vi brukar få. Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att maila oss på info@aquanatur.se.

Vi använder oss av Schenker som levererar paketen till ditt närmsta Schenker-ombud. Dessa paket är på så vis spårbara, och vi slipper dilemmat med att paketen kanske inte får plats i brevinkastet/brevlådan.

Paketet levereras automatiskt till det Schenker-ombud som ligger närmast din leveransadress. Om du önskar leverans till ett särskilt Schenker-ombud, exempelvis ett som ligger nära din arbetsplats, går det bra att skriva detta i “anteckningar” i kassan.

Schenker hämtar i regel upp paket hos oss på måndagar, onsdagar och fredagar. Upphämtningen sker ofta på förmiddagen så alla beställningar som kommer in efter upphämtning, kommer att skickas med nästa upphämtning ett par dagar senare. Vänligen notera att det kan uppstå undantag, såsom vid röda dagar eller oväder. Efter upphämtning tar det oftast 1-3 arbetsdagar för paketet att nå ditt ombud. När paketet är framme skickar Schenker en SMS-notis till det nummer som angivits i beställningen. Om du efter några arbetsdagar inte tagit emot något SMS, vänligen kontakta oss på info@aquanatur.se.

Det går jättebra att beställa från oss så länge man bor inom EU. Vänligen skicka oss ett mail på info@aquanatur.se med vad du önskar att beställa samt leveransadress. Vi mailar då över en faktura för beställningen. Vi har en fast portokostnad på 130kr inom EU. Vid beställningar som överstiger 1000kr kommer vi be om en betalningskopia innan beställningen skickas.

Då Åland inte är med i EU:s skatteunion gäller här lite annat. Vi har av erfarenheten märkt att kostnader tyvärr lätt sticker iväg vid eventuell tull och importskatt. Då det ofta leder till outlösta och returnerade paket ber vi om betalningskopia innan beställningen skickas, oavsett belopp. 

Vänligen ta en bild på skadan och maila till info@aquanatur.se.

Vid godkänd reklamation kommer vi byta ut den trasiga produkten utan extra kostnad. AquaNatur har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig.

Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp, från den dagen att du har tagit emot paketet. Varan måste vara oöppnad och oanvänd för att kunna returneras. Om du önskar att returnera en eller flera varor, vänligen maila info@aquanatur.se för mer information och returadress.

Som kund står du för returkostnaden. När vi sedan tagit emot varan på vårt lager mailar vi dig för att bekräfta detta, samt utför återbetalning/justering av fakturan på Klarna. Har du valt Klarna som betalningssätt har vi all info vi behöver, om du har betalat med kort så kommer vi behöva dina kontouppgifter för återbetalning.

Tyvärr kan vi inte göra ändringar i en redan lagd order. Om du önskar att lägga till produkter i din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt på info@aquanatur.se. Om din beställning inte har hunnit skickas från vårt lager, kommer vi be dig lägga en ny beställning i webshoppen på produkten/produkterna du önskar att lägga till. Vi skickar sedan dina två beställningar ihop i samma paket, och återbetalar dig för ett porto (62kr).

Då vi själva är återförsäljare går det inte att bli återförsäljare hos oss, men vi hänvisar gärna er vidare till våra leverantörer.

För att bli återförsäljare för AquaLogiks produkter, vänligen kontakta Alex Buitenhuis på alex@aqualogik.se

Nyfiken på att bli återförsäljare för Purity Herbs? Vänligen läs mer här: https://purityherbssweden.se/index.php/contact-us/

Vi är även återförsäljare för Närokällan, Egenvårdspoolen, Eilas, Alpha Plus och Biofood. Önskar du att bli återförsäljare hos dem går det att läsa mer på respektive hemsida.

Nej, vi har valt att istället alltid ha så låga priser som möjligt. Av den anledningen finns tyvärr inte marginaler för rabattkoder, dock har vi olika erbjudanden på kombinationer av produkter och på olika paket. Dessa hittar ni på vår hemsida. 

Det går bra att öppna kapslarna och hälla innehållet från exempelvis lerkapslarna eller bipollenkapslarna i lite vatten som man sedan dricker.

Denna frågan är lite svår att svara på. För vem, och varför? Vi är stolta över alla våra fantastiska produkter, men vi kommer aldrig sälja in dem som “mirakelpiller” som löser alla problem. Det kan vara pusselbiten som fattas, men det finns många andra faktorer att också tänka på. Vi förespråkar naturlig hälsa, där väldigt mycket är gratis. Såsom skratt, att vara självsnäll och att andas rätt.

Om vi exempelvis ständigt är självkritiska kommer detta öka vår stressnivå vilket kan skapa magproblem, då är detta något vi vill jobba på istället för att söka lösningen i piller och droppar.

Med det sagt är det många av våra produkter som varit just pusselbiten som fattades och som gjort stor, positiv skillnad hos våra kunder. Läs gärna mer i Annas produkt-guide!